Moj djeda feminista

1938.godina.

Stracin ,opstina Kumanovo,Makedonija,Kraljevina Jugoslavija.

Moja baka Bosiljka Ruzic,moj djed Risto Ruzic i moja mama Olivera.

Djed je bio  adminostrativni sluzbenik takozvani ccata u Zandarmeriji kraljevine. Zivjeli su skromno i Cesto su se selili za poslom. Tako se moja mama rodila u Makedoniji. Nisu tamo dugo ostali , jos narednih pola godine jer je djed obolio od malarije i hitno morao napustiti tu oblast.

Kada je baka ostala trudna,prica se da joj je djed rekao ovako: ako mi rodis curicu, ja cu biti najsretniji covjek na svijetu. Narucicu joj najljepsa kolica koja mogu da se kupe u Beogradu.

I talo je bilo. Kada je novembra 1937.moja mama rodjena , iz Stracina poredKumanova u Makedoniji poslata je depesa u centar Zandarmerije u Beogradu da se sluzbeniku Risto Ruzicu nabave i vozom dopreme najsluplja kolica za djecu.

I dosla su , par mjeseci kasnije,crna ,lakirana ,sa velikim tockovima i amortizerima koji su omogucavali lagano ljuljuskanje njegovoj djevojcici. Ljepsa su cak i od mojih kolica kupljenih u NAMI pocetkom ssezdesetih. Kolika je to bila stvar ,vidi se iz cinjenice da su mama i tetka u djetinjdtvu omale so jednu jedincatu kupljenu igracku,obicnu lutku od gume.

Risto je bio presretan. Vozikao je mamu u kolicima i nilad za nikad nije izrazio zelju da dobije muskog nasljednika.

Da se nije uskpro zaratilo i da djeda nije morao stalno da se sakriva od svih vojski koje su nailazile, vjerujem da bi svo svoje slobodno vrijeme provodio sa svojim curicama. Djed je bio feminista i pacifista a da toga uopste nije bio svjestan.

To postovanje koje je osjecao prema svim zenama , pokazivao je bez srama  i kada je dobio mene ,svoju najstariju i usidjujem se kazati,najdrazu unuccicu. Svojim je ponasanjem zauvijek postavio visoke standarde za sve muskarce u mom zivotu. Ni jedan mu nije bio ravan. Mozda je to najjednostavnije objasnjenje zasto sam  i sada sama .  Postovanje i podrska. 

Spremnost da uci sve sto se od jedne zene moze nauciti. A moze mnogo.

Komentariši

