o kaubojima, indijancima i Vedrani Rudan

kad smo bili klinci, svi smo se igrali kauboja i indijanaca, vjerujem , u cijelom svijetu….ja nikad nisam htjela da budem kauboj, ni kaubojka, uvijek indijanac ili makar, ako ne moze poglavica, onda neka pametna skvo. nesto me je vec tada privlacilo njihovoj kulturi , iako nisam imala bas neko znanje o istoriji usa, niti o faktima, sjecam se da sam kad sam naucila da citam,  iz stare bl biblioteke  kod parka mladena stojanovica posudjivala cijelu ediciju o buffalo billu….
buduci etnolog u meni je vec tad uhvatio korjenje…
vrtim se jutros po hladnom kupatilu, i mislim se….postoji li nekakva pravna mogucnost da jedan buduci americki predsjednik bude porijeklom indijanac …hmmmmmm, nije mi zamjeriti na takvim mislima, imam opravdanje, mozak mi je djelomicno smrznut vec vise od mjesec dana…otkako nas je spopalo ovo globalno zatopljenje…
da li sam normalna? jok ja….ali kad moze trump da ne bude, zasto ne bih ne bila i ja….osim toga , kad trump moze da dogura i dogurao je do predsjednika amerike, zasto ne bi to mogao i jedan indijanac?
ajd, sad , zaozbilje….zamislite, kolio bi cijelom svijetu bilo bolje i kako bi svi od toga imali koristi kada bi umjesto narandzastog insana, na predsjednickoj fotelji sjedio indijanac i rekao : haug!
molim sve prisutne da sjednu u udoban polozaj, i stave svoje ratne sjekire ispred sebe….zatim uzmite asov koji vam je sa vase desne strane i desnom rukom, ili lijevom ako ste ljevaci, iskopajte duboku rupu ispred svoje fotelje, oznacenu krizicem…u rupu sahranite sjekiru, zatrpajte i kada to sve obavite , pusticemo americku himnu na razglas i popusicemo jednu …za mir u americi i cijelom svijetu punom izbjeglica, imigranata, starosjedilaca i ostalih zivih bica osim homo sapiensa…ne mora da bude lula mira, moze i motani duvan domace proizvodnje ili po slobodnom izboru…kubanske  vise nisu pod sankcijama…
nije da sam sad zamislila nekog indijanca, sa peruskama i pletenicama za onom govornicom ispred bijele kuce, ali jesam…i bas mi se svidjela ideja…u mom svijetu, ma koliko daleko bio od stvarnosti, to je moguce….
citala sam jucer vedranine objave na njenoj sluzbenoj stranici…nikad nisam bila veliki fan njezinog nacina pisanja, ali nisam osjecala ni neku potrebu da komntarisem…ali jucer mi je za zub zapela njezina kritika aleksandra hemona i njegovih komentara o pisanuju…i to mi se vrti u glavi u ladnom kupatilu jutros…ne, nocas mi se vrtilo, a sad zapisujem po sjecanju…znaci, komentar joj je totalno bez veze…ne mogu sad da ga trazim i citiram, ali sve se svelo na to da zasto hemon pise o amerima a ne pise o srbiji i nato bombama, te ce ona njeumu da odrzi lekciju o tome sta i kako treba pisati…..kakva budalastina! ljudi pisu o cemu hoce, kad hoce i kako hoce i koji je vedrana kurac od sudije , da se posluzim njezinim rijecnikom, da o tome sudi, presudjuje i jos objavljjuje kao nesto relevantno na svojoj stranici….alo, zeno draga, dje ti gonis?
paroniram se, odavno sam joj to htjela kazati…
daklem, vedrana ima ime, ima izdavace, koji jedva cekaju njezine nove knjige, ima publiku koja je cita ,ima svoje obozavatelje, ima evidentan smisao za pricanje price, i elokvenciju dobrog govornika….osim toga ima visak ogorcenosti i bijesa od ko zna otkuda, visak psovki u svome rijecniku, koji visak umanjuje udarnu energiju istih, i ima, to vec svi znamo, patolosku ( a cim je neko tako patoloski protiv svega, protiv izbjeglica, srba, hrvata, da vam malo priblizim tematiku, protiv muslimana, ili maerikanaca, onda je to naravno, svakom psihicu sumnjivo, na prvu)mrznju prema svemu sto je americko…bilo da je rijec i vanjskoj politici, bilo da je rijec o pojedincima ili o kokak koli, ili o americkim piscima….sve je ona strpala u isti kos, stavila izbjeljivac da svi ponaradnzaste kao trump, ukljucila centrifugu i izjavila najocekivaniju i do zla boga jadnu i predvidivu objavu: ja volim trumpa!
ajme, zeno, dje ti gonis?
ne bi me iznenadilo da uskoro vedrana ne izgubi kojeg suportera , zenskog roda , i da dobije hiljadu osvjestenih suportera u neonacistickim kapuljacama, pardon, frizurama, sve u stilu , ubije amera dok je jos mlad…luda zena….treba joj pomoc…boluje od nesposobnosti kontrolisanja mrznje prema svemu americkom, osim prema trumpu….osim toga –
a nije nebitno, demokratija ili, ono sto su oni napravili od demokratije, pa to zovu demokratijom a vedrani ona smeta kao da nikad nije procitala da ima zemelja u svijetu osim amerike koje pokusavaju sa raznim oblicima demokratskog uredjenja da se organiziraju…. demokratija nije americka tekovina,nego starogrcka i njezine su tekovine blize nama nego amerima, bez obzira u kakvom drustvenom uredjenjju da zivimo…
p.s. izvinjavam se  citaocima indijanci-zanimljivostina  brljavom kucanju i  manjku velikih slova, tipka mi se sledila, pa svako veliko slovo moram da udarim cekicem da se ukuca
Komentariši

