zid je mrtav, živio zid

Zar, stvarno, opet zidovi ?! Nismo se ( govorim u ime svih nas koji pripadaju opciji the world is my backyard )još oporavili od prošlogodišnjih sramotnih žica po cijeloj Evropi, još nismo zaboravili kako je berlinski zid jadno branio kapitalizam od socijalizma, vrag ga odnio, još nismo načeli temu kako sačuvati granice od evidentnih poplava koje nam nepostojeća klimatska katastrofa donosi, a protiv koje su svi zidovi svijeta nemoćni.Kad ono, opet zid.

To je prva misao koja mi je pala na pamet dok sam bauljala jutros sa kafom u ruci, slušajući vijesti sa televizora, škiljeći još nerazbuđena na Donalda Veličanstvenog kako onim svojim jarećim ručicama maše po zraku , praveći oblik zidova, žica, stubova, i neodoljivo me podsjećajući na jednog lika iz  ne tako davne  istorije svijeta koji je imao sličan nastup pred masama obožavalaca, i vjerovatno i slične dijagnoze: Mussolini. Duce.

Ne, nije mi se učinilo.Rekao je nešto ovako : Nacija nije nacija ako nema granica!Da li se iko u Americi, među onima koji su u njegovom timu, zabrinuo nad njegovim izjavama i radnjama.Jer, mislim, nije da sad ja moram da se miješam u svjetsku politiku, u američe brige nad recesijom, imigrantima i nekim budućim ratovima kojima će sijati bombe, pardon demokratiju po svijetu ( možda postoje demokratske bombe?), velim, nije da moram, ali lik je pun nebuloza, gegova, i lupetanja ko maksim po diviziji, da naprosto ne mogu da se odmaknem u čudu.

Ima jedan momenat kad pomislim da , ne samo da je krcat očiglednim simptomima poremećene ličnosti, znacima mentalne bolesti, kada posmislim da se sa bolesnikom ne treba zezati i rugati mu se. Ali  me prođe.Brzo.

Gledam ga jutros, i mislim, da li je običaj u svijetu ili kod nas,   igdje, da se kandidati za mjesto predsjednika neke države, ljudi koji će je predstavljati u nekom narednom periodu, koji će biti njen simbol gdje god se pojave, kao zastava, kao grb, da li je običaj da se podvrgavaju lječničkom sistematskom pregledu, kao što to moraju svi ostali, mali ljudi, kada apliciraju za bilo koji obični posao, raznosača pizze, kuhara u pekari na uglu, daktilografa u opštini?

Pomislite koliko bi se nevolja u svijetskoj istoriji izbjjeglo da su neki manijaci dobili od ljekara papire da su mentalno poremećeni i da nisu sposobni da obavljaju dužnosti predsjednika države? Mislim da se  preskakanjem ovog jako važnog detalja krše čak i zakoni, širom svijeta.

O kojoj naciji je Donald govorio u gornjoj izjavi? O američkim indijancima? O naciji koja obuhvata sve imigrante i njihove potomke koji su došli kad su došli i stvorili jedinstvenu naciju sa svim osobinama multietničke kulture , istorije , jezika i religije, a koja bi u tom kontekstu obihvatala i američke indijance i maksikance i sve ostale ance…?

Fuck, svađam se sa Trumpom, umjesto da se svađam sa Dodikom, reći ćete…To stoji.Ali ja sebe smatram stanovnikom svijeta, i svojom nacoijom smatram cijeli ljudski rod, u mojoj glavi nema zidova, ni žica….ah, dobro, ima nekih i kod mene, ali vrlo su lične prirode i nisu za javnost….u mom svijetu nema granica, ja sam za ujedinjene nacije ali zaprave, ja sam za doktore bez granica, ja sam za umjetnike bez granica , ja vjerujem u flotu sa Enterprajza…Kako uopšte umjetnosti postaviti  granice?Književnost, rocknnroll, filmovi. A umjetnost je dio nacionalng bića, kao i naprimjer, kultura ishrane.Ili su Duceu samo važni materijalni, konkretni primjerci od živog mesa i krvi, duhovnost u njegovom zlaćanom bolesnom svijetu ne postoji.Samo novac i to samo američki novac.Alo, bre ameri jeste se izblamirali sa ovim patološkim slučajem, koji zapravo, doista predstavlja jednu naciju…lovatora niskog kvocijenta inteligencije, opterećenog kompleksom manje vrijednosti, koje nadomješta novcem i diže do kompleksa više vriijednosti, naciju bolesnika opsjednutih izgledom , vanjštinom, statusnim simbolima, bez duše bez ičega unutra.Ima  takvih likova svuda u svijetu, ali su se masovno nakotili u Americi u golemim količinama. Slobodno dam jedan prijedlog? Evo : neka se neko ( Melanija?)prišulja Predsjedniku, i neka ga bocne zihericom ili čiodom, jer stalno imam taj osjećaj da on u stvari ne postoji, da je proizvod naše kolektivne nadrogiranosti antidepresivima i psihoticima,  da će se  naprosto izduvati.Kao balončić sa  proslave Haloweena.Ostaće na podu samo roza debela kravata.I onaj narandžasti čuperak.

Eh, a kad smo kod ishrane, imam prijedlog za Meksički narod : neka si Mehikoooooo, licencira čili papričice kao osobeni dio tradicionalne kuhinje i recimo, obavezno, tortilje .Pa da se makar nešto zaradi od debelih Amera navičenih na tacose.

 

16178821_10154262017523601_6809082765842968086_o

Komentariši

