Moji kokuzni recepti

Varijacije na temu voća

Ove godine šljive uopšte nisu rodile.U malom šljiviku moga oca, ne može da se sabere samo nekoliko gajbi šljiva, pa ove godine neće biti ni pečenja rakije, ni pekmeza od šljiva ni sušenih šljiva.

Ja nikad ne pravim zimnicu.Jer nisam domaćica.A domaćice prave zimnicu, ustvari, nekad su je pravile.Možda se na selu još uvijek pravi ajvar,turšija, kiseli krastavčići, kupus, pekemz.Vjerujem da je to iz nužde , da se sačuva hrana od propadanja.Jer, nije nikakva novost da se i kod nas sve manje ljudi bavi uzgojem voća i povrća, poljoprivredom.Nekad mi se čini da se njome više bave u gradskim i prigradskim sredinama, nego na selu.

Elem, nema šliva, nema šljivopite ove godine, niti malih knedli od šljive stenle vrste, koju obožavam, a velike savke mi idu na živce.Ne znam zašto.Knedla od cijele savke mi izgleda kao pošećerena teniska loptica.

Tata mi je donio punu kesu grožđa kojeg tamo zovu mirisavka, jer ima taj karakteristični , opojno slatki miris, ali užasno debelu opnu i uglavnom se od njega prave sokovi.Preukusni su.I dosadni.Htjela sam ovaj put da nešto uradim drugačije.OOps.

Ja se ponekad zaletim, pa od kilograma dva voća napravim džem,uz pomoć kesice pektina u prahu, da sad ne reklamiram proizvođača,i malo šećera.Ispasirano grožđe pomiješano sa pektinom, malo konzervansa i šećerom, sam začas, bukvalno za tri do pet minuta skuhala u džem. To radim samo kad me uhvati inspiracija i kad imam nekog u blizini ko će da opere rusvaj u kuhinji koji ostane za mnom.

Ponekad se igram okusima i pravim razne kombinacije voća.Super se slažu, na primjer, marelice i šljive, ili kruške i dinje.

Došla penzija pa sam napravila jedan od mojih brzinskih slatkiša, koji uopšte nemaju ime, a za ovu priliku ću da ga nazovem Nevidljiva krema.Jer nestane brže nego što nastane.

Evo : “ Invisible cream”

Napraviti puding od vanilije, po receptu sa kesice.Ja uvijek pravim dva odjednom.U gotov puding, umiješati sir mascarpone,za moju duplu mjeru potrebno je oko 250 grama.

Prirediti zdjelice u kojima ćete kremu poslužiti.

Na dno sitno namrviti neki od integralnih keksića dostupnih na vašem tržištu, ja volim keks sa zobenim pahuljicama, medom i limunom, daje poseban okus ovoj slastici.Potom sipati kremu i po želji, dodavati ili sitno voće, maline su super, ili borovnice, ili komadiće gore pomenutog džema od grožđa mirisavke, ili nasjeckane komadiće breskve.Ponoviti slaganje keksića, kreme i voća dok se ne napuni zdjela.Posuti mrvicama keksa.Ohladiti.

Prijatno.

Posebno je ukusno noću, kad svi već odavno spavaju, ukrasti zadnju porciju iz frižidera i meditirati na prohladnom balkonskom zraku, u tišini koju remete samo brbljave zvijezde, ušuškan u ćebe, garantovano i provjereno vraća vjeru u život.2016-09-13_17-18-381

Komentariši

