Carpe diem

Noć muzeja u Banjoj Luci, 21.5.16.

Kakve veze imaju Damien Hirst, Neil Armstrong, i The Bestbeat?Na prvi pogled , nikakve.Osim što je Noć muzeja , sa nastupom Bestbeatsa, i muzejskim postavkama Damiena Hirsta, te crno bijelih fotografija sa mjeseca, i koječega drugog, bila jedan od rijetkih, ali zato dragocjenih trenutaka koje sam provela sa svojom kćerkom u posljednjih mnogo godina.Kako ja rijetko izlazim uveče , zbog mojih dugogodišnjih problema sa zdravljem, svaki put kad ipak izađem za mene je to praznik kojim se sasvim spontano radujem i sasvim nespontano od svakog sličnog želim da izvučem najbolje, najviše , najradosnije i najblesavije.Zato  uvijek imam taj tupavi  osmijeh na licu , zato puno pričam ili puno ćutim, i zato tako čudno gledam u ljude koji se zabavljaju kao da je to jedino što znaju da rade,a ja sam jedina koja to ne znam.

Damien Hirst, New Religion.Šta za reći , osim da je umjetnik svjetskog imena bio , i jeste potreban našem gradu.Definitivno je lud, beskompromisan i odvaljen, ali ne na način na koji ga većina posmatrača proživljava.Treba otići i dobro pregledati ponovo sve izložene eksponate.Treba tražiti smisao iza svih izložaka.Treba misliti.Treba ga vraćati u Banju Luku, sve dok ga Banjalučani ne skontaju.Makar, mala , pristojna trećina, da ne pretjerujem.

Većina  uglavnom za to sinoć nije imala vremena, ljudi su pazili na klince koji su se razletili uokolo, i niko , doista nije imao vremena da misli o tome šta je pisac htio da kaže.Velim ,treba doći nekoliko puta.Što se mene tiče, rado bih  imala u svojoj maloj  galeriji na krovu ogromnu šljokičasti lobanju, i u svojoj radnoj sobi predivnog  plavog leptira, a u trpezariji iznad stola za ručavanje,da dragim gostima  zapaprim klopu  neprijatnim slikama apokalipse ljudskosti ,ili  hipokrizije u punom cvatu, tu bih postavila genijalnu mapu svjetskih nuklearnih arsenala u koliziji sa porukama svetih faca.Vraticu se  da natenane  skontam  koji od lijekova na izlošcima  imam u mojoj kućnij apoteci, koje sam dobila na recept, a  koje su mi pokušali onomad kad sam se posvađala sa cijelom psihijatrijom ,uvaliti da me se riješe i mene i mojih depresivno opsesivno kompulsivnih posjeta.

DSC_0253

I da napomenem , onima koji su čitali tekstove o negativnom zračenju Hirstovih djela….nisam osjetila , još, nikakve posljedice toga ugursuznog utjecaja kojima Damienova djela nepovratno obasjavaju svoje posmatrače i pretvaraju ih u nepopravljive skeptike, sumnjivce i antihriste, kao da ih je ugrizao neki polumarksistički polunevjernički  orijentiran pauk ispuzao   iz stare , pohabane Platonove knjige na starogrčkom.

Povratak u prošlost, i pogled iz prošlosti u našu sadašnjost, inspirisala je đake da veliki dio muzejskog zida   ukrase svojim mislima o toj temi napisanim na šarenim papiricima i obojala crno bijeli svijet sjećanja nekom veselom  nadom.

Ali  slike sa Mjeseca uvijek u meni probude zanimanje za razgovor na temu da li je Neil Armstrong zaista bio na Mjesecu ili je to samo još jedna od podvala koju su nam Ameri uvalili kao obojani šećer rastvoren u vodi sa mjehurićima ili je po nekim , neprovjerenim izvorima, sve snimljeno baš na imanju moga pokojnog djeda na Poplatu kod Stoca u velikoj tajnosti, a  novac koji je djed dobio za snimanje ja samo još nisam uspjela da pronađem u porodičnom nasljedstvu: platnenoj kesi punoj dugmadi, koje je djed, precizno skidao sa svakog komada odjeće koji je bio istrošen i postajao tarač za brisanje balkona, ili u starom vojničkom drvenom sanduku koji je ostao u podrumu iznad kojeg sada kineska prodavnica Đuro možda uživa u tek otkrivenoj donaciji dolara nepoznatog porijekla.

DSC_0284.jpg

The Bestbeat-dečki iz Beograda, sviraju Beatlese.Beatlese se može svirati samo na dva načina, dobro i savršeno, ili nikako. Odavno nisam bila na nekoj živoj svirci , ali imam dovoljno mzičko slušačkog iskustva  da ta činjenica ne može da utiče na moj sud o njihovom nastupu.Dobro, odlično i besprijekorno.Totalno uživljeno.Tačka.

Negdje na pola svirke, Sara me je zagrlila , stisla me uzase svom snagom i zagrmila mi  u uho ( kako drugačije ,kad smo stajale na savršenom mjestu za najbolji prijem  zvučnih valova, slobodno procijenjenom od strane moje malenkosti) :Mama, tako bih voljela da nisi bolesna i da mogu s tobom stalno da putujem na koncerte i na predstave i na Exit!

Carpe diem.Jedino i najvažnije što sam uspjela da je naučim o životu.I Sara je savršeno naučila svoju  lekciju.Možda nije ni svjesna da jeste, ali ja jesam  i ponosna sam na to.Sva ona naša jutra kad sam znala skočiti iz kreveta , probuditi je i dreknuti:Ajmo nešto raditi! Danas, sad, odmah,ustaaaaj!

Carpe diem.Iskoristiti dan, potrošiti svaki jebeni dan u životu, napraviti kolekciju potrošenih dana , smjestiti je u neki dio svoje duše i čuvati je kao dragocjenu šljokičastu i preskupu lobanju Damiena Hirsta iznad kauča u dnevnoj sobi.Jer svaki dan koji nisi potrošio , nisi ni imao, sve što nisi potrošio, nikad nisi ni imao.

Izdržala sam do kraja koncerta.Sara je skakala i plesala kao da ima koloniju mrava u farmerkama, ali takva je otkako se rodila.Animirala je klince koji su samo jedva čekali da im neka odrasla persona dozvoli da skaču i ludiraju se, animirala je mlađariju da pjeva i plješče, i ponekog starca uokolo, skupa sa mnom.Odavno ja nemam više ništa što bih mogla da je naučim.Ali, zato , ona mene može da nauči,šta dalje.Da sam nekad znala sve odgovore.Da sam ih zaboravila.Dobro je imati djecu koja te mogu podsjetiti na sve što si usput izgubila.Jer ona su jedini svjedoci svih naših unutrašnjih analiza i sinteza i svega diskutabilnog između.

Nije ni čudo , dakle ,što su je dečki iz benda pozvali  na pozornicu da sa njima udaraljkama izvede jednu pjesmu.Ne znam koju.Ja sam cupkala sa njenom i svojom torbom na ramenu, pivom u jednoj ruci, telefonom u drugoj ; dakle, čudo nije ni da  ni jedna fotka nije ispala kako treba.

Na putu kući, nazad , u mirni dio grada u kojem se ništa ne dešava ni noću ni danju, mačke su pretrčavale na crveno, a na mom rukavu je svjetlucala jedna od sarinih šljokičastih uspomena .

DSC_0274-1

DSC_0275-1.jpg

Komentariši

