Jesmo li antifašisti? Naravno da jesmo, a što neb bili ?

Banja  Luka, 9.11.15. dan sjećanja na žrtve holokausta

Izvela sam psa u šetnju.Divvan,topao ,novembarski dan.Ubilo se za šetnju.Temperatura proljetna, što znači oko 25 Celzija u hladu.Za gospodičnu u klimaksu to znači ,otprilike da sam morala da iskopam iz ormara neke lagane majice već odavno spremljene u onaj gornji dio za koji mi trebaju merdevine da ga dohvatim, i naravno šalila sam se,ali,najpametnije bi bilo da se obuju japanke po ovakom remenu…ali ja ne nosim japanke ….onda,makar patike…Što ja nisam učinila i došetala sam do Trga Krajine sva u goloj vodi…s namjerom da sjednem na neku klupicu u parku i odmorim se.

Na trgu ,performans.Mladi aktivisti iz Banje Luke i Prijedora,razapeli transparent ~ Jesmo li antifašisti?Jesmo  li Antifašisti?Јесмо ли антифашисти? Latinica,latinica,ćirilica…Dve latinice,jedna ćirilica…Malo sam mozgala,ali nisam baš skontala,a kako sam bila umorna i nisam baš htjela da zapitkujem i kvarim ug0đaj,snimale su i neke kamere okolo…ajde ,de…Možda , je po ključu . Hrvatski,bosanski,srpski jezik…Valjda.Logično.

Malo sam zastala,slikala ih, nismo razgovarali…Da li smo antifašisti?Pa naravno da jesmo , a kako ne bi bili ?

Možda se ne vidi odmah na prvu, ali mi znamo da jesmo,jel tako? Tako je.

Performans je  potrefio u metu.Narod je prolazio,čitao,slikao za fejsbuka, neko je čak i razmišljao o postavljenom pitanju…iako,podnevna vrućina u novembru u Banjoj Luci baš i nije preporučljiva za zamaranje mozga. Može prouzročiti trajna oštećenja moždanih ćelija.Osim toga,nema nikakvih drugih kontraindikacija.Dakle,iako je  pripeklo,preporučuje se,pogotovo mladoj populaciji, svakodnevna doza razmišljanja.

Uslikala aktiviste.Srela poznanika koji ima novu , upola mlađu curu od njegove žene,pokušala da  se javim jednoj poznatoj faci,nije me vidjela,ili nije htjela da me  vidi…Sve u svemu  ,laganica.Skrenem preko tržnice  u kojoj se, baj d vej,iz neutvrđenog razloga uopšte ne mogu pronaći pertle za patike dugačke oko 2metra…Nema.Samo kratke pertle,metar i još malo,za kineske kopije turskih kopija starki.

Pošto smo mi u BL evropski i antifašistički nastrojen grad,u kojem nigdje,čak ni nekim ulicama i pogotovo parkovima,ne možeš da vodiš svoga psa sa sobom,o kafićima,restoranima, ili ćevaparama da ne govorim….Zavežem ja svvog psa ispred prodavnice,na neutralno mjesto,gdje neće smetati prolaznicima, niti kafani preko puta…osim  što će, možda,lajati…jer ona uvijek laje kad je ostavim samu…posvojila sam je iz azila i nikad se nije riješila straha da će biti opet ostavljena…U prodavnici kupila par sitnica, sve skupa,ni pet minuta remena.Dejzi je lajala.

Kafić je naravno, bio pun.Dva muškarca za okruglim stolom,piju pivo .Kažu, gospođo,odmah da ste odveli svoju džukelu,ometa nas.Imate psa,sjedite sa njim kod kuće,i ne vodajte ga okolo po gradu!

Ja zabezeknuta, blejim u njih.

Ovaj drugi,mršavi,kaže,ma , pustite ga,….

Ja pitam, jel vi to ozbiljno, ili se zezate?

Ne zezam se,ženetino,vodi to pašče odavde!Vi i vaši evropski fazoni ! Ovo je Srpska, nije zapad !

Ja plačem.Suza suzu goni.Klimaks, druga epizoda.Narod okolo me gleda i ćuti.Neko mi se smije.

Koljena mi klecaju,srce mi lupa,dobila sam napad panike zbog debelog idiota koji pije pivo u mom rodnom gradu kao da ga je on lično osnovao. I dere se na gospođe sa psima.

Možda,mislim,možda…. da  sam neko djevojče,sa nogama do vrata,sa obojanim noktima , visokim potpeticama i džukelom koji nije obični mješani avlijaner…

Ja i dalje stojim tamo,zabetonirana  i plačem.

Tek tri sata poslije incidenta sa psom,sjetila sam se šta sam trebala da mu kažem.

Ali tada, adrenalin mi je proradio i zgrabila  sam njegovu čašu piva,tresnula njome po stolu,pivo je poskočilo  i vratilo se nazad,blago zapjenušano.

Malo je falilo,boca je falila da mu istu ne zafrljacim u glavu.Sekundica.

Otišla.Sjela ispred Metalske škole.Sjedila.Prolaznici  prolazili.Obrisala naočare od suza. Poljubila zbunjenog psa.

Stavila slušalice u uši,pustila zapadnu nesrpsku i nevaljalu  muziku i otšetala u sumrak,kući.

Da li smo antifašisti?

Naravno da jesmo,a što neb bili?12187891_504774906366641_4618127734645962884_n

1 komentar na “Jesmo li antifašisti? Naravno da jesmo, a što neb bili ?

  1. Saosećam se sa vama. Imam psa, znam kako to ide sa ljudima…

    Jesmo li antifašisti? Skoro u svakom od nas izviruje po jedan mali brkati Hitlerčić – tako da se odgovor nameće sam…

    Liked by 1 osoba

Komentariši

