ЛИПАЊ

Prvi dan ljeta.Vreo.Gust.Sažet.Počelo je žestoko ove godine.I ne pušta.

U junu mjesecu,cijeli Grad je obavijen mirisom lipa,koji se ljepljiv i slatkast, provlači između stabala, šulja se ulicama, kao neka medena magla. Mirisno šerbe.Ta je pijanska omamljenost jedini razlog što se svaki put iznova,u ovo doba godine, zaljubljujem u njega. Ponekad ga uopšte ne primjećujem, ali znam da je tu. Ponekad me prati u stopu i ćuti ili  samo nečujno mrmlja sam sebi u bradu. A onda, iznenada, kao nagli zamah vrelog vjetra s juga,snažno me zagrli, kao neko ko me jako voli, kao neko ko me nije dugo vidio. Kao neko ko me strašno poželio. Sreća me škaklja u nosnicama, stišće u grlu. Uopšte ne mogu da udahnem od toliko radosti i straha odjednom.

Pedeseto moje ljeto. Moj grad,moja ljekovita švrljanja. Stopala mi upadaju u rastopljeni asfalt. Gdje me god dodirne tanka šarena tkanina moje haljine zalepršana vjetrom, koža mi se naježi od vreline. Čini mi se da ću,za šta se god prihvatim, zaraditi opekline.

Prolazim ulicama svog života,ja pješak bez slušalica u ušima. Ja žgoljavi maratonac. Ja bez šminke, bez aplaudiranja oduševljene publike. Umorna ja. Nepotkupljiva ja. Ja sa žuljevima od pedeset godina hodanja. Ja sa prašanjavim nogama u plavom lavoru. Kroz prazne ulice u centru i lijevo, hladom pored rijeke. Tuda je pločnik pun opušaka, papirića od slatkiša,i tuđih,odbačenih, izgaženih snova. Skupljam ih tako pogužvane,izravnavam, recikliram; jednom ću od njih napraviti roman. Nazvaću ga Herbarijum – posuđene priče i jedan nemogući kraj.

Zatim moram da požurim kući, u moje skrovište sa zidovima boje lavande. Valja mi previti rane za sutra.

Za nova hodanja bez razloga.

Za nove besmislene ljubavi.

Moje pedeseto ljeto. Nije ni loše za nekoga ko je tako davno već bio gotovo sasvim otpisan. Ali ja ne volim biti nezahvalna, pljujem iskljiučivo protiv baksuzluka.Ponekad sam, naprosto, sretna što sam živa.Ponekad mi ne treba ništa više. Rentabilno.

Pedeseto moje ljeto, volim te.

i-32e146b9871a715542e54b66c7c5d083-missingpiece2

Komentariši

